ÁSZF

L

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

(Jelen ÁSZF 2024.08.01. napjától hatályos.)

 

Kérjük, hogy a vásárlásukat megelőzően olvassák el jelen Általános Szerződési Feltételeket és lehetőség szerint kerüljék a másodlagos jegyértékesítési piacról történő belépőjegy-beszerzést.

 

  1. Információk

 

Szolgáltató neve: EMIH Újlipótvárosi Hitközség

Székhely: 1037 Budapest, Bokor utca 1-5.

Belső jogi nyilvántartási szám: 00005/2012-005

Nyilvántartásba vevő hatóság: Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium

Adószám: 18652633141

 

Ügyfélszolgálat címe: 1037 Budapest, Bokor utca 1-5.

Nyitvatartási idő: [****]

Telefon: +36 1 268 0183

E-mail: zsidoprogramok@zsido.com

Web: www.zsidoprogramok.hu

 

Tárhelyszolgáltató neve: Viacom Informatikai Kft.

Székhely: 2360 Gyál, Deák Ferenc utca 17.

Levelezési cím: 2225 Üllő, Gyár utca 8.

Telefon: +36 (1) 348-5000 / +36 (70) 467-5410

E-Mail:  infov@viacomkft.hu

 

  1. Általános rendelkezések

 

  • A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg a Szolgáltató, valamint az internetes rendszerét használó természetes vagy jogi személy (a továbbiakban: Vásárló) (a továbbiakban együttesen: Felek) között belépőjegyek megvásárlására és az előzetes eseményregisztráció végrehajtására vonatkozó szolgáltatás igénybevételének feltételeit, valamint a Szolgáltató és a Vásárló között keletkező jogokat és kötelezettségeket.

 

  • A Szolgáltató online internetes rendszert üzemeltet elsősorban különböző vallási, művészeti, és kulturális eseményekre (a továbbiakban: Rendezvény) szóló belépőjegyek (a továbbiakban: Belépőjegyek / Jegyek) megvásárlásának elősegítésére, illetve a Rendezvényekre történő előzetes regisztráció biztosítására. A Szolgáltató a Vásárlók részére a Rendszerében fellistázott Rendezvények Belépőjegyeinek megvásárlását, illetve bizonyos Rendezvények tekintetében az előzetes regisztráció lehetőségét biztosítja (a továbbiakban: Szolgáltatás).

 

  • Szolgáltató kifejezetten felhívja a Vásárló figyelmét arra, hogy a Szolgáltató a Rendezvény tekintetében csak jegyértékesítési, illetve regisztrációs szolgáltatást nyújt, a Rendezvény megszervezése és lebonyolítása a Belépőjegy megvásárlásán és/vagy a regisztráción túlmenő szolgáltatás. Ilyen esetekben a Rendezvény tényleges lebonyolítása tekintetében a Vásárló a Rendezvény szervezőjével (a továbbiakban: Rendezvényszervező / Szervező) kerül szolgáltatási jogviszonyba. A Szolgáltató és a Vásárló közötti jogviszony szigorúan és kizárólag a Belépőjegyek értékesítésére korlátozódik, és nem vonatkozik a Belépőjeggyel igénybe venni kívánt szolgáltatásra.

 

  • A Szolgáltató a jegyekkel csak kereskedik és nem felelős a rendezvények lebonyolításáért továbbá a belépőjegyek árainak visszatérítéséért. A belépőjegy értékesítése során a Szolgáltató a rendezvény szervezője tartós közvetítőjeként vagy bizományosaként jár el. A belépőjegy a Szervező rendezvényére történő belépésre jogosítja fel azt, aki megvásárolja. A belépőjegy megvásárlásával a Szervező és a belépőjegyet megvásárló Vásárló között jön létre szerződéses kapcsolat a rendezvényen történő részvétel, mint a Szolgáltató által közvetített szolgáltatás vonatkozásában. Szolgáltató kizárólag a jegyértékesítési szolgáltatás megfelelőségéért és az ezzel kapcsolatos vásárlói tájékoztatásért felel. A belépőjegy megvásárlásával tehát a jegyvásárló Vásárló és a rendezvény Szervezője kerül polgári jogi jogviszonyba a közvetített szolgáltatást (rendezvényt) illetően. Az igénybe vett szolgáltatásért a Szervező, a jegy terjesztéséért pedig a Szolgáltató felelős, aki nem áll helyt a Szervező kötelezettségeiért. A jegyek megvásárlásával a fenti feltételeket a belépőjegyet Vásárló kifejezetten elfogadja.

 

  • A Rendezvényen való részvétel kapcsán jogviszony és szolgáltatási kötelezettség a Belépőjegyet felmutató személy, illetve a Rendezvényszervező között jön létre. Ezt a jogviszonyt a Rendezvény, illetve a Rendezvényszervező hivatalos honlapján található szabályzatok határozzák meg. A Szolgáltató a Rendezvény szervezésében és lebonyolításában nem vesz részt, tevékenysége és felelőssége kizárólag a Belépőjegyek értékesítésére korlátozódik (kivéve, ha a Szolgáltató egyben a rendezvény szervezője is). A Szolgáltató és a Rendezvényszervező által nyújtott szolgáltatások – és az értük való felelősség – tehát elkülönülnek. A Rendezvény a meghirdetettnek megfelelő lebonyolítása a Rendezvényszervező kötelezettsége. A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt Belépőjeggyel látogatott Rendezvényen fellépő művészek, előadók szereplése, illetve előadás minősége, lebonyolítása, megvalósulása vagy elmaradása kapcsán. A Belépőjegy ennek megfelelően egy szerződés a Rendezvényszervező és a Vásárló között, amelyben a Rendezvényszervező vállalja a Rendezvény lebonyolítását a Vásárló pedig megfizeti a Belépőjegy ellenértékét.

 

  • A weboldalon csak 16. életévét betöltött természetes személyvásárolhat, illetve hajthat végre szerződéses kötelezettséget keletkeztető műveletet. A Vásárló a „Fizetés” vagy a „Regisztráció” gomb megnyomásával fogadja el a Szolgáltatásra vonatkozó szerződés feltételeit, egyben jelen ÁSZF rendelkezéseit, ezzel a Szerződés a Felek között létrejön. A szerződés létrejöttével a Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket megismerte és magára nézve kötelezőnek elfogadta, továbbá a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatai kezeléséhez az ÁSZF-ben, valamint az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott körben hozzájárult. A Szolgáltató visszaigazoló üzenete a Vásárló részére akkor tekinthető megérkezettnek, amikor az a Vásárló részére hozzáférhetővé válik.

 

  • Jelen ÁSZF személyi hatálya a Szolgáltatóra és a Vásárlóra terjed ki. A Szolgáltató és a Rendezvényszervező közötti jogviszonyt, továbbá a Vásárló és a Rendezvényszervező közötti jogviszony feltételeit külön szerződések tartalmazzák (kivéve, ha a Szolgáltató egyben a rendezvény szervezője is). Jelen ÁSZF hatálya nem terjed ki a kifizetést bonyolító bankokra és pénzintézetekre, illetve egyéb szerződéses közreműködőkre.

 

  • Előzetesen felhívjuk figyelmüket, hogy a Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) bek. l) pontja alapján a jogszabályban meghatározott elállási jogát, illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre szóló Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól.

 

  • A Szolgáltató a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexnek nem aláírója és annak nem vetette alá magát.

 

  • A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések: A webáruházban megadott vásárlói adatokat a tárhelyszolgáltató által biztosított tárhelyen tároljuk. A szolgáltató a webáruház minimum 99%-os rendelkezésre állását garantálja éves szinten. A tárolt vásárlói adatok sértetlensége, jogosultalan hozzáférés megakadályozása érdekében a tőlünk elvárható gondossággal választjuk meg a technikai és szervezési intézkedéseket. A webáruház mindenfajta böngésző szoftverrel és operációs rendszerrel együttműködik. A honlap kommunikációja megfelelő erősségű titkosítással történik, biztosítva a kommunikáció/adatbevitel titkosságát. Fenntartjuk a jogot, hogy indokolt esetben, bármely funkció elérhetőségét időlegesen valamennyi felhasználó vonatkozásában felfüggesszük vagy a funkció biztosítását véglegesen megszüntessük. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.

 

  • Bizonyos, az ÁSZF-ben meghatározott jogokat csak a kifejezetten fogyasztónak minősülő Vásárlók gyakorolhatnak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja alapján fogyasztónak kell tekinteni azt, aki „szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy”.

 

  1. Adatkezelés

 

  • A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Vásárló megrendelését/regisztrációját indokolt esetben visszautasítsa, így különösen valótlan, vagy hiányos adatok megadása, illetve a rendszerrel, vagy a Belépőjegyekkel történő bármilyen visszaélés esetén.

 

  • A Vásárló felhasználói profil rendszerben való létesítése nélkül is jogosult vásárlást vagy előzetes eseményregisztrációt végrehajtani, azonban javasoljuk a gördülékenyebb ügyintézés érdekében regisztráljon rendszerünkben vásárlói fiókot.

 

  • A Vásárló kijelenti és felelősséget vállal azért, hogy az általa közölt adatai a valóságnak megfelelően kerültek megadásra a rendszerben. A Szolgáltató kizárja felelősségét a vásárlás során megadott téves, hibás vagy hamis adatok vagy e-mail cím megadásából eredő kárért. A Szolgáltató kizárólag a Vásárló által megadott adatoknak megfelelően felel a teljesítésért és a számla kiállításáért. A Vásárló a vásárlás folyamata során bármikor vissza tud lépni a folyamatban és lehetősége van adatait ellenőrizni és módosítani. A vásárlás befejezését követően észlelt hiba esetén a javítást e-mail üzenetben tudja igényelni a Szolgáltatótól. A Szolgáltató jogosult törölni a nyilvánvalóan hibás vagy hamis adatokat, továbbá kétség esetén jogosult Vásárló valódiságát ellenőrizni. Olyan Rendezvények esetében, ahol a Rendezvényszervező a Belépőjegyeket névre szólóan bocsátja ki és azok nem átruházhatók, a Szolgáltató jogosult a Vásárló adatait a Rendezvényszervező által megkívánt módon ellenőrizni.

 

  • Az adatvédelemre vonatkozó részletes információkat az „Adatkezelési Tájékoztató” című dokumentum tartalmazza, amely elérhető a vásárlási felület láblécében. A vásárlás vagy regisztráció végrehajtását megelőzően a Vásárló köteles nyilatkozni az Adatkezelési Tájékoztató tartalmának megismeréséről.

 

  • A Szolgáltatás igénybevételével a Vásárló hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató az adatokat továbbíthassa az adatfeldolgozóknak, valamint az adott rendezvény Szervezőjének kizárólag abból a célból, hogy a rendezvény Szervezője a rendezvény elmaradásáról, időpontjának változásáról vagy a nézőt bármilyen szempontból érintő fontos körülményről közvetlenül és azonnali módon is tájékoztatást adhasson, illetve a jegyek visszaváltását vagy becserélését közvetlenül intézhesse. A Szolgáltató a Rendezvény szervezőjétől függetlenül, önálló adatkezelőként jár el, felelősséget a szervezők által folytatott adatkezelésekért nem vállal.

 

  • A személyes adatokat kezelésével, tárolásával kapcsolatban a Szolgáltató az elvárható legnagyobb gondossággal jár el. Az elvárható legnagyobb gondosság ellenére megvalósuló támadások által okozott esetleges károkért azonban a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

 

  1. A jegyvásárlás és az előzetes eseményregisztráció menete

 

  • A szerződés alapján a Szolgáltató köteles a megrendelt Belépőjegyet a Vásárló részére átadni, illetve előzetes helyfoglalás esetén a Rendezvényre részvételi lehetőséget biztosítani, a Vásárló pedig köteles a Jegyet átvenni és annak ellenértékét (díjhoz kötött szolgáltatás esetében) megfizetni. A Szolgáltató által közvetített Rendezvények egyes típusai jegyvásárláshoz nem, csak előzetes részvételi regisztrációhoz kötöttek, mely utóbbi esetekben a Vásárló a résztvevők személyi adatainak rögzítésével és rendszeren keresztül történő beküldésével igényelhet Belépőjegyeket. A kizárólag előzetes regisztrációhoz kötött, ingyenes Rendezvényekre való bejelentkezés akkor minősül elfogadottnak, mikor arról a felhasználó elektronikus úton (e-mail) automatikus visszaigazolást kap a Szolgáltató online rendszeréből.A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő megérkezettnek, amikor a visszaigazolás a Vásárló számára hozzáférhetővé válik. A regisztrációk a beérkezés sorrendjében kerülnek feldolgozásra, és a Szolgáltató e-mailben igazolja vissza azokat.

 

  • A szolgáltatás, vagyis a Rendezvény lényeges tulajdonságai megtalálhatóak a Rendezvény online rendszerünkben feltüntetett adatlapján. Az adatlapon teljes körű tájékoztatás található a Szolgáltató weboldalán elérhető jegyekről és azok áráról, illetve a szabad helyek számáról. Amennyiben a weboldalon szereplő információk, leírások, ismertetők homályosnak, hiányosnak vagy ellentmondónak tűnnek, úgy kérjük, hogy az ügyfélszolgálatunkat tájékoztatás végett, felkeresni szíveskedjenek. Ennek elmaradása esetén, az ezzel összefüggő hátrányos jogkövetkezményekért felelősséget nem vállalunk.

 

  • Jegyekre vonatkozóan megjelenített árak magyar forint pénznemben meghatározott bruttó árak, azaz tartalmazzák a jogszabályban előírt általános forgalmi adót (ÁFA), és tartalmazzák az esetleges rendszerhasználati és más kényelmi díjakat, melyeket adott esetben a Szolgáltató külön is feltüntet. A vásárlás lebonyolítására szolgáló eszköz telekommunikációs szolgáltatója díjat számíthat fel, ezen összeget a Szolgáltató a honlapján feltüntetni nem tudja. A Szolgáltató emelt díjas szolgáltatást nem alkalmaz. A szolgáltatás jellegéből adódóan egységár feltüntetésére nincs mód. Előzetes, díjfizetéshez nem kötött eseményregisztráció esetében a Szolgáltatás ingyenes, nem keletkeztet fizetési kötelezettséget.

 

  • A Szolgáltató felhívja a Vásárló figyelmét arra, hogy a Belépőjegyek árának meghatározása az adott Rendezvényt szervező Rendezvényszervező kizárólagos hatáskörébe tartozik. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy bármikor egyoldalúan megváltoztassa a Belépőjegyek vételárát. Az árváltoztatás joga nem alkalmazható a már megkezdett vásárlásokra. A Szolgáltató részére letétet vagy egyéb pénzügyi biztosítékot a Vásárló nem nyújt. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a honlapon feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a jegy közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a jegyet hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a jegy valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a Felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

 

  • A jegyárak mellett közvetlenül feltüntetésre kerülnek a törzsvásárlói programban résztvevő Vásárlók részére fenntartott, illetve egyéb időszakos vagy állandó promóciós kedvezmény mellett alkalmazott áraink is. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a fizetés előtt minden esetben győződjön meg róla, hogy megfelelő áron vegye meg a jegyeket, mert a vásárlás után a jegyek visszaváltására, illetve a kedvezmények utólagos érvényesítésére nincs lehetőség. Az egyes kedvezmény-fajták feltételekhez kötöttek, a kedvezményt jogosulatlanul igénybe vevők belépését a rendezvény szervezői megakadályozhatják, vagy a helyszínen kötelezhetik a teljes jegyár megfizetésére. Ilyen jellegű probléma esetén a jegy visszaváltására nincsen mód.

 

  • A honlapon szereplő jegykategóriáknál szerepelnek – tájékoztató jelleggel – az adott Rendezvényre vonatkozó leglényegesebb információk. Az adott Redezvény megrendelői adatlapján a Vásárló a megvásárolni kívánt jegyek számának megadásával kezdeményezheti a vásárlást. A megfelelő jegyek darabszámának megadása és a „Kosárba teszem” gombra kattintás után a jegyek a „Kosárba” kerülnek anélkül, hogy ezzel a Vásárlónak vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek. Érdemes akkor is a kosárba helyezni a terméket, ha a Vásárló nem biztos abban, hogy az adott terméket meg kívánja vásárolni, mert ezzel a Vásárló számára egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy az adott pillanatban melyek az általa kiválasztott termékek, és azokat egy képernyőn megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani. A kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve a kíván termékszám megváltoztatható. Amennyiben a Jegyvásárló nem kíván több jegyet kiválasztani, úgy kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra. Amennyiben újabb jegyeket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vásárlás folytatása” gombra. A honlap használata során a Jegyvásárló a honlap jobb oldalán található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a jegyek darabszámát megváltoztatni. Amennyiben a Vásárló nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomásával befejezheti a vásárlást és eljuthat a jegyek kifizetéséig. A „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomását követően megjelenik a kosár tartalma, illetve a Vásárló által kiválasztott termékek megvásárlása esetén a Vásárló által fizetendő teljes vételár. Vásárló az így felgördülő adatlap kitöltésével adja meg vásárlási adatait, míg Szolgáltató ezeknek a számlázási adatoknak megfelelően felel a teljesítésért és a számla kiállításáért. Amennyiben a Vásárló regisztrált fiókjából indítja a vásárlást, abban az esetben további adatok rögzítésére nincsen szükség.

 

  • Adatbeviteli hibák javítása: A Vásárlónak a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza nyílra/gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha a Jegyvásárló már a következő oldalra lépett). Az a Vásárló felelőssége, hogy az általa megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az általa megadott adatok alapján kerül kiküldésre a Belépőjegy. Az Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. A rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét, mellyel kapcsolatban a Szolgáltaó kizárja a felelősségét.

 

  • Ismételten felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy a megvásárolt – adott időpontra szóló – jegyek nem válthatók vissza, és más jegyre nem cserélhetők.

 

  1. Fizetés, E-ticket és számlázás

 

  • Az online jegyértkesítő rendszerünkben jelenleg kizárólag bankkártyás fizetésre van lehetősége a Vásárlónak.

 

  • Az online bankkártyás fizetések a Stripe elektronikus fizetéseket lebonyolító rendszerén keresztül valósulnak meg, mely a Szolgáltató teljesítési segédjeként, önállóan, saját szerződési feltételei szerint jár el a tranzakció lebonyolítása során. A Vásárló által lefolytatott banki fizetés során felmerülő esetleges hibákért a Szolgáltatót felelősség nem terheli. A fizetési rendszerek hibájából fakadó igényét a Vásárló kizárólag a fizetési rendszerek üzemeltetőjével szemben érvényesítheti. A Stripe fizetési módhoz kapcsolódó felhasználási feltételeket a Stripe mindenkori felhasználási-, illetve adatkezelési szabályzata tartalmazza. Az aktuális szabályzatok a Stripe weboldalán érhetők el: https://stripe.com/en-hu. Személyes adatok továbbítása a Stripe felé az előfizetési tranzakció során nem történik, illetve a bankkártya adatok nem jutnak el a Szolgáltatóhoz.

 

  • A tranzakció eredményét a pénzügyi szolgáltató automatikusan – 5-10 másodpercen belül – megküldi a jegyrendszernek. Kérjük ne zárja be a böngészőt és ne szakítsa meg a folyamatot! Az adatlapon megadott e-mail címre a rendszer visszaigazolást küld, amelyen megtalálhatók a vásárolt jegyek paraméterei. A vásárlás sikeres lebonyolítása nem függ a visszaigazolás megküldésétől. Abban az esetben, ha a Vásárló Belépőjegyet vásárol a Szolgáltató rendszerén keresztül, a jegyvásárlás a fizetés sikeres megtörténte után gyakorlatilag azonnal, valós időben megtörténik, és a Vásárló a megrendelt Belépőjegyeket elektronikus formában azonnal megkapja. Amennyiben a Vásárló a vásárlást követő néhány percen belül nem kapja meg a megvásárolt belépőjegyeket, ennek oka feltételezhetően internetes kapcsolati hiba. Fontos, hogy ebben az esetben a Vásárló ne ismételje meg a tranzakciót, hanem haladéktalanul lépjen kapcsolatba a Szolgáltató Ügyfélszolgálatával, amely a problémát orvosolja. Kérjük, hogy a vásárlást követően mindig ellenőrizze a levelezőrendszere spam fiókját is.

 

  • A Vásárló a vásárlásról ún. e-számlát (elektronikus számlát) kap, amelynek kiállításához és megküldéséhez a Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárulását megadja. Az elektronikus számla egy olyan számla, ami elektronikus jelek formájában tartalmazza a számla adatokat. Az elektronikus számla csak elektronikus formában állítható ki, továbbítható és tárolható, annak papír alapú módozata eredeti hiteles dokumentumként nem használható. A megvásárolt jegyekről a vásárló adatainál megadott névre automatikusan elektronikus számlát állítunk ki, melyet e-mailben kézbesítünk. Amennyiben más névre, vagy cég számára szeretne számlát kérni, kérjük, jelölje be ezt az opciót a megrendeléssel kapcsolatos adatlapon és adja meg a szükséges adatokat.

 

  • Vásárló által megadott adatok alapján, automatikusan, e-számla szolgáltató (számlázz.hu, üzemeltető: KBOSS.hu Kft.) közbeiktatásával bocsátja ki. Az elektronikus számlákat a számlázz.hu a saját székhelyén őrzi. A Vásárló a vásárlási folyamat megindításával kifejezetten kijelenti, hogy elfogadja az e-számlát, illetve adatai átadását az e-számla szolgáltatója részére.

 

  • Amennyiben a vásárló a számlán szerepeltetni kívánt vevői adatokat tévedésből helytelenül adta meg, és a számla ezzel a helytelen tartalommal került kiállításra, úgy a vásárlónak egy alkalommal lehetősége van a számla módosítását kérni. A számviteli és adózási kötelezettségekre és határidőkre tekintettel a módosítási igényt a számla teljesítési dátumának naptári hónapjában, valamint az azt követő naptári hónap 5. naptári napján belül szükséges jelezni. A számlamódosítási lehetőség nem terjed ki arra, hogy a számlát szétbontsuk. A vásárló a számlamódosítási igényét az ügyfélszolgálatunknak továbbított e-mailben kérheti.

 

  • A vásárlást követően a Szolgáltató egy e-mailt küld a Vásárló által megadott e-mail címre, amely kattintható link formájában, vagy csatolt mellékletként, vagy ún. landing page-en keresztül tartalmazza az E-ticketet. Az E-ticket egy teljes értékű elektronikus Belépőjegy. Az E-ticketen lévő számsor és vonalkód az összes szükséges információt tartalmazza az elektronikus beléptetéshez. A vonalkódot a Rendezvény helyszínén belépéskor elektronikusan ellenőrzik. A saját nyomtatású jegyeket a Vásárló a sikeres vásárlást követően saját maga töltheti le a saját vásárlói oldalán keresztül PDF formátumban és maga nyomtathatja ki. Az E-ticket belépőjegyeket nem lehet sem személyesen a jegypénztárakban, sem postai úton átvenni. Szolgáltató felhívja a Vásárló figyelmét arra, hogy a kinyomtatott E-ticket abban az esetben használható fel a Rendezvényre történő belépéskor, amennyiben azon a vonalkód és a vonalkód melletti kód jól olvasható.

 

  • A saját nyomtatású jegyek elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és károkért felelősség kizárólag a Vásárlót terheli. Az E-ticket belépőjegyet a Vásárló köteles kinyomtatva, vagy elektronikus eszközön megnyitva a Rendezvényre történő belépéskor felmutatni. Vásárló tudomásul veszi, és kifejezetten egyetért azzal, hogy az E-ticket-en található vonalkódot a Rendezvényszervező a Rendezvény helyszínén elektronikusan ellenőrzi, és azonnal érvényteleníti. A beléptetés az első érvényesítés alapján történik. Így az az első jegy érvényes, amelyet a Rendezvényszervező beléptető-rendszere az adott vonalkóddal beléptetésre elfogadott. Minden további belépési kísérlet érvénytelen és ezért eredménytelen lesz, felmutatójától a belépés megtagadható függetlenül attól, hogy az érvénytelen jegyet felmutató személye megegyezik-e az eredetileg az E-ticket belépőjegyet vásárlóval. Az ilyen okból történő kizárás miatt Szolgáltató kártérítésre nem kötelezhető.

 

  1. Fogyasztókat megillető elállási és felmondási jog

 

  • A vásárlás a „Fizetés” vagy a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomása előtt bármikor, következmények nélkül megszakítható.

 

  • A fogyasztónak minősülő Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) l) bekezdése alapján az elállási jogát, illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a rendezvényre szóló belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól. Ebben az esetben a szolgáltatónak nem áll módjában sem a belépőjegyet visszaváltani, sem a vásárlás értékét visszatéríteni (az előadás elmaradása esetének kivételével).

 

  • Abban az esetben, ha a Vásárló olyan jegyet vásárolt, amely nem adott időpontra szól (pl. bármikor felhasználható belépők stb.), akkor ezekre a 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletben szabályozott fogyasztói elállási és felmondási jog szabályai irányadóak és az alábbi módon érvényesíthetők:

 

  1. Az elállási és felmondási jog a fent részletezett esetekben a vásárlástól számított 14 napon belül gyakorolható, a jelen ÁSZF mellékleteként csatolt elállási és felmondási nyilatkozatminta felhasználásával, vagy erre irányuló egyéb egyértelmű írásbeli nyilatkozat útján.

 

  1. Az ÁSZF mellékleteként csatolt minta kitöltésén túlmenően olyan e-ticket vagy voucher esetén, amely nem adott időpontra szól (pl. bármikor felhasználható belépők stb.) a Vásárlónak meg kell jelölnie az e-ticketen/voucheren szereplő kódszámot. Nyilatkozni kell továbbá arra nézve, hogy a Vásárló a jegyet nem használta fel. A jegyet nem szükséges megküldeni, mert azt a Szolgáltató elektronikusan érvényteleníti.

 

  1. Amennyiben a Vásárló árut vásárolt, vagy nem adott időpontra szóló jegyét kivételesen kinyomtatott formában futárszolgálat útján kapta meg, úgy azt legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül vissza kell küldenie a Szolgáltató székhelyére. A Vásárlót terheli az áru visszaküldésének költsége. A Vásárló felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

 

  1. Ha a Vásárló jogszerűen eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. A visszajáró összeget a Szolgáltató a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza.

 

  • Elállási/Felmondási jog: Amennyiben Ön olyan jegyet vásárolt, amely nem adott időpontra szól, úgy 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Az elállási/felmondási határidő jegy esetén a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le, ha pedig Ön a jegytől eltérő terméket vásárolt, akkor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

 

  • Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát juttassa el (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) ügyfélszolgálatunknak. Ebből a célból felhasználhatja a mellékletként megtalálható elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

  • Az elállás/felmondás joghatásai: Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. Termék adásvételére irányuló szerződés esetében Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

  1. Szavatosság

 

  • A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy a nyújtott szolgáltatások és kínált termékek (belépőjegyek) jellegéből adódóan az általános jótállási szabályok nem érvényesek. Adott esetben a Vásárlók a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben meghatározott kellékszavatossági/termékszavatossági jogokat gyakorolhatják.

 

  • Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

  • Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

  1. Haverkártya (Törzsvásárlói program)

 

  • A „Haver” elnevezésű fogyasztói törzsvásárlói rendszert a www.zsidoprogramok.hu jegyértékesítő webáruházzal összefüggésben működteti a Szolgáltató.

 

  • A törzsvásárlói program rendeltetési célja, hogy a Haver törzsvásárlói kártya-tulajdonosok a www.zsidoprogramok.hu weboldalon történő webáruházi vásárlásuk alkalmával – a fogyasztói árból történő levonás formájában – kedvezményekben részesüljenek az előzetesen feltüntetett mértékben.

 

  • A programba való online regisztrációval a kártyavásárló elfogadja az itt foglalt feltételeket és az Adatkezelési Tájékoztató szerint megadott tájékoztatást. A kártyaigénylésre vonatkozó online vásárlási kérelmet minden igénylő csak a saját személyes adataival jogosult és köteles kitölteni, mely adatok valóságáért teljeskörű felelősséget vállal az igénylő. A téves, egyébként helytelen és/vagy valótlan adatközlésért a Szervező semmilyen felelősséggel nem tartozik.

 

  • A Haver törzsvásárlói kártya éves kiváltásának, illetve megújításának díja 5.000, – Ft, azaz ötezer forint. A Haver tagság a vásárlástól számított 1 (egy) évig érvényes, határozott időre szól és csak másik fél súlyos szerződésszegése esetén mondható fel. Miután a kérelmező megrendelte és kifizette a kártyát és a Program éves díja jóváírásra került, a törzsvásárlói tagság 365 (háromszázhatvanöt) napra szólóan aktiválódik. Regisztrációt követően a kérelemben megadott szállítási címre kézbesítjük a Haver kártyát. Az érvényesség lejártával a kártya által biztosított kedvezmények a továbbiakban nem vehetők igénybe.

 

  • A kártyát csak a tulajdonosa használhatja, névre szól. A törzsvásárlói hűségkártya adott törzsvásárló személyére regisztrált és át nem ruházható, másik személyre a regisztráció nem módosítható. Minden résztvevő csak egy törzsvásárlói profil használatára jogosult. A Szolgáltató az esetleges illetéktelen kártyahasználatért való felelősséget kizárja. A programban való részvétellel a résztvevő kijelenti, hogy a törzsvásárlói rendszerben való részvétele alapján megszerzett előnyöket üzleti célokra nem használja fel (és nem engedi harmadik félnek igénybe venni).

 

  • A törzsvásárlói hűségkártya egyedi azonosító számmal rendelkezik. A törzsvásárlói hűségkártya nem fizetőeszköz, kizárólag a jelen ÁSZF-ben rögzített jogokat biztosítja. A törzsvásárlói hűségkártya nem jár semmiféle vásárlási kötelezettséggel vagy vásárlási megkötéssel.

 

  • A Haver törzsvásárlói kártya pótlására nincs lehetőség, elvesztés, rongálódás, megsemmisülés esetén kizárólag új kártya igénylésére és megvásárlására (új jogviszony létesítésére) van mód, a mindenkori általános feltételeknek megfelelően.

 

  • A Haver kártya online használatának feltétele, hogy a kártyatulajdonos bejelentkezzen a webáruházba.

 

  • A Szervező azonnali hatállyal letilthatja a törzsvásárlói program résztvevőjének törzsvásárlói kártyáját, ha a résztvevő nem tartja be a jelen Szabályzatban ismertetett szabályokat, vagy szándékosan helytelen személyes adatokat adott meg a regisztráció során, vagy más személynek adja ki magát.

 

  1. Felelősségkorlátozás

 

  • A Vásárló tudomásul veszi, hogy az internet sajátosságai miatt a rendszer folyamatos üzemeltetése a Szolgáltató előzetes tudta és szándéka ellenére is megszakadhat. A Szolgáltató ennek megfelelően nem garantálja a Szolgáltatás és a kapcsolódó honlap hibamentes és zavartalan működését, illetőleg, hogy a Szolgáltatáshoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz.

 

  • A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás vagy a kapcsolódó honlap karbantartása érdekében, vagy egyéb biztonsági megfontolások miatt a Szolgáltatást részlegesen vagy teljes egészében szüneteltetni minden előzetes tájékoztatás vagy értesítés nélkül.

 

  • A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Rendezvényszervezőktől beérkezett lényeges információkat eljuttassa az érdeklődőkhöz. Ugyanakkor a Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatás honlapján az egyes Rendezvényekhez kapcsolódó olyan információkkal, tartalmakkal kapcsolatban, amelyeket a Rendezvényszervező maga rögzített a rendszerben, vagy a Rendezvényszervezőtől kapott információkat rögzítette a Szolgáltató munkatársa.

 

  • Vásárló a webshopot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott. továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. A felelősség mértéke korlátozott, az nem haladhatja meg a vásárlási tranzakció értékét.

 

  • A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem felelős semmilyen olyan kárért vagy visszaélésért, amely a bankkártyával történő fizetés során vagy következtében keletkezik.

 

  • A Szolgáltató kizárja a felelősséget minden olyan kárért, amelyet a Vásárló, a Rendezvényszervező, vagy harmadik személy szerződés- illetve jogellenes tevékenysége vagy mulasztása okozott.

 

  • A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

 

  1. A belépőjegyre és a rendezvény elhalasztására, elmaradására vonatkozó és a rendezvényen való részvétellel kapcsolatos szabályok

 

  • Vásárló tudomásul veszi, hogy a Rendezvény meghirdetett feltételeknek megfelelő lebonyolítása a Rendezvényszervező kötelezettsége. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt Belépőjeggyel látogatott Rendezvény megtartása, illetve az azon fellépő művészek, sportolók stb. előadásának, illetve részvételének minősége, a Rendezvény lebonyolítása, megtartása kapcsán. A Rendezvényen való részvétel kapcsán jogviszony és szolgáltatási kötelezettség a Belépőjegyet felmutató személy, illetve a Rendezvény szervezője között jön létre. A Szolgáltató nem lehet részese a Rendezvényszervező és a Vásárló (illetve a jegy mindenkori birtokosa) közötti esetleges jogvitának, amely a Rendezvény minőségének elégtelensége vagy a rendezvény elmaradása, illetve bármely egyéb, a Rendezvénnyel kapcsolatos kifogás miatt keletkezik. A részvételi feltételek, a Rendezvény, illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény házirendje előadásonként és rendezvényenként jelentősen eltérhet. Ezekről a szabályokról a Vásárló a Rendezvényszervezőtől tud érdeklődni.

 

  • A Belépőjegy szabadon átruházható – kivéve, ha az adott Rendezvény szervezője ettől eltérően rendelkezik (ilyen esetben a Rendezvény adatlapja tájékoztatást és szabályokat tartalmaz erre vonatkozóan). A Vásárló kijelenti, hogy a Belépőjegyet csak akkor adja át más személynek, ha az új jegybirtokos a Szolgáltató ÁSZF-jét elfogadta.

 

  • Amennyiben a Belépőjegyen eltérő adat nem kerül feltüntetésre, a Belépőjegy a Belépőjegyen feltüntetett Rendezvényre egyszeri alkalommal történő belépésre jogosítja fel annak felmutatóját, egy főt. Elveszett, megrongálódott, megsemmisült Belépőjegy pótlására nincs lehetőség.

 

  • A Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy a Rendezvény előre már bizonyosan látható, és a már bekövetkezett meghiúsulása esetén a Vásárlót a Rendezvényszervező tájékoztatása alapján tájékoztassa és a jegyek visszaváltását elősegítse. Meghiúsulásnak kizárólag a Rendezvény teljes, végleges, pótolhatatlan elmaradása minősül. Nem minősül meghiúsulásnak, ha a Rendezvényt az előzetesen meghirdetett időpontban a Szolgáltatónak, illetve a Rendezvényszervezőnek nem felróható okból nem lehet megtartani, de a Rendezvényszervező megtartására új időpontot jelent be. Ebben az esetben a már megvásárolt Belépőjegyek visszaváltására nincsen lehetőség, hanem a megvásárolt jegyek eredeti áron, változatlanul érvényesek a Rendezvényre. Ugyanakkor a Vásárló tudomásul veszi, hogy a Rendezvény meghiúsulása esetén a jegyek visszaváltásának folyamatát, helyszínét, határidejét a Rendezvényszervező határozza meg és annak megvalósulásáért kizárólag a Rendezvényszervező a felelős. A Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlókat a jegy-visszaváltásra vonatkozó adatokról, amint azokat hivatalos formában megkapta a Rendezvényszervezőtől. A Szolgáltató a Rendezvényszervezőtől érkező, a Belépőjegyek visszaváltására vonatkozó megbízás hiányában a Belépőjegyek visszaváltására, a Belépőjegyek vételárának visszatérítésére nem kötelezhető. A visszaváltásra a Rendezvényszervező által megadott, jogvesztő határidőn belül, az eredeti belépőjegy és a vásárlást igazoló bizonylat felmutatása mellett van lehetőség. A Belépőjegy árán felül, – amelyet a visszaváltást végző köteles teljes értéken visszaváltani – sem a Rendezvényszervező, sem a visszaváltást végző nem köteles semmilyen vélt vagy valós kár, költség megtérítésére. A Rendezvény meghiúsulásán kívüli egyéb esetekben a Belépőjegyek visszaváltására nincs mód. A Rendezvény meghiúsulása esetén a Belépőjegy megvásárlása során igénybe vett egyéb szolgáltatások árának visszatérítésének jogosságát aszerint kell megítélni, hogy az egyes szolgáltatások a szolgáltatás nyújtója által teljesítésbe mentek-e. Az esetlegesen felszámított kezelési költség a jegyvásárlási rendszer használatának a díja, nem tartozik a jegyárhoz. Az előadás elmaradása esetén a kezelési költség visszatérítésre kerül, kivéve, ha az elmaradásra olyan okból kerül sor, amely vis major következménye.

 

  • Amennyiben háború, lázadás, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűz, blokád, árvíz, járványügyi hatósági vagy Kormány határozat vagy intézkedés, amely a rendezvényt tiltja vagy korlátozza, természeti katasztrófa, súlyos energiaellátási zavar vagy más olyan előre nem látható és elháríthatatlan akadály vagy esemény (a továbbiakban: vis major) következményeképpen, amely a Vásárló, illetőleg a Szolgáltató hatókörén kívül esik, valamelyikük nem képes valamilyen szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy a vis majorral érintett személy nem tartozik felelősséggel semmilyen késedelemért, veszteségért vagy kárért, amely ezen események következtében előállt. Amennyiben a fent felsorolt körülmények következményeképpen egy Rendezvény előre láthatóan vagy már ténylegesen meghiúsul, erről a Szolgáltató a lehető leghamarabb értesíti a Vásárlókat. A vis major megszűnése után a Rendezvényszervező saját döntése szerint pótolhatja a meghiúsult Rendezvényt, ha ezt a lemondással érintett Rendezvények száma, az akadály jellege és az érintett Vásárlók száma, valamint a Rendezvényszervező rendelkezésére álló kapacitások lehetővé teszik. A jelen pontban felsorolt okokból történő Rendezvény meghiúsulása esetén a Szolgáltató a belépőjegy vételárának visszafizetésére nem köteles.

 

  • A Belépőjegyen feltüntetett Rendezvény kezdési időpont tájékoztató jellegű, a tényleges kezdés időpontja ettől eltérhet.

 

  • A Belépőjegy fajtájától függően digitális és analóg biztonsági megoldásokat tartalmazhat, amely védi a Belépőjegyet a hamisítás ellen. Amennyiben a Szolgáltató, a Rendezvényszervező, vagy a Rendezvény helyszínén közreműködő biztonsági szolgálat azt észleli, hogy a Belépőjegyen a biztonsági jelek sérültek, hiányosak, azokon szándékos rongálás jeleit vélik felfedezni, vagy azokat reprodukáltnak, másoltnak ítélik meg, a Belépőjegy felmutatójától a Rendezvényre történő belépést megtagadhatják, illetve a Rendezvény területének elhagyására szólíthatják fel. Az ilyen indoklással történt kitiltás miatt Vásárló semmilyen kártérítési igénnyel nem léphet fel a Szolgáltatóval szemben.

 

  • Bizonyos Belépőjegyek csak bizonyos felhasználó kört jogosítanak fel a belépésre (gyermekjegy, nyugdíjas jegy, szakmai jegy stb.) A jogosultság meglétét a Szolgáltató a vásárláskor nem vizsgálja. A Rendezvényszervező a biztonsági szolgálaton keresztül jogosult annak ellenőrzésére, hogy a Belépőjegy felmutatója jogosult-e a speciális belépőjegy használatára. A belépés mindaddig megtagadható, amíg a használat jogosultságát a belépőjegy felmutatója nem igazolja. Az ilyen indokból történő kizárás esetén a jegy Vásárlója, illetve a Belépőjegy felmutatója kártérítésre nem jogosult.

 

  • Bizonyos esetekben a Belépőjegyek a Rendezvény területén belül is csak bizonyos területek látogatására jogosítanak fel.

 

  • A Rendezvényt mindenki csak a saját felelősségére látogathatja. Bár a Rendezvényszervező minden tőle elvárhatót megtesz a Rendezvény biztonságos lebonyolítása érdekében, a Szolgáltató az esetlegesen felelőtlenül viselkedő látogatók miatt felelősséget nem vállal. Bódultság, kábítószer- vagy egyéb tudatmódosító szer hatása alatt a Rendezvény még érvényes Belépőjegy felmutatása mellett sem látogatható.

 

  • A Rendezvényről kép- és hangfelvétel készülhet, amelyen a Rendezvény látogatói rögzítésre kerülhetnek; a Rendezvény látogatója ebből fakadóan nem támaszthat sem a Szolgáltató, sem a Rendezvény szervezője, sem a felvétel jogos felhasználója felé semmilyen igényt.

 

  • A részvételi feltételeket, a Rendezvény, illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény házirendjét, a biztonsági szolgálat és egyéb rendvédelmi szervek utasításait megszegő Látogatót a Rendezvényszervező a Rendezvény biztonságos lebonyolítása, illetve a Rendezvényen tartózkodó Látogatók zavartalan szórakozásának biztosítása érdekében eltávolíthatja. Az ilyen indokból történő kizárás esetén a Szolgáltató kártérítésre nem kötelezhető.

 

  • Valamennyi Rendezvény tekintetében a Rendezvényszervező fenntartja a jogot a fellépő művész, szereplő, előadó stb. személyében, a szereposztásban, a Rendezvény helyszínének és időpontjának, illetve a Rendezvényben történt indokolt változtatásra.

 

  • A szabad téren megrendezett Rendezvény esetében, ha az rendelkezik esőhelyszínnel, Vásárló a jegyvásárlással automatikusan tudomásul veszi, hogy a Rendezvényszervező szabadon dönthet az adott rendezvény esőhelyszínen történő megtartása mellett. A Szolgáltató e döntésről a Vásárlókat a jegyvásárlási oldalon keresztül haladéktalanul tájékoztatja, amint a Rendezvényszervezőtől az erre vonatkozó információkat megkapja. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Rendezvény esőnapon való megtartása miatti halasztása mellett nem illeti meg elállási jog. Az időjárás miatti félbeszakítás, idő előtti befejezés, vagy késleltetett kezdés mellett is rendben megtartottnak kell tekinteni a Rendezvényt, amennyiben a Rendezvény több mint fele rendben megtartásra került, illetve a Rendezvény kezdése a Rendezvény tervezett hosszához képest 50 (ötven) %-nál kevesebbet csúszik, vagy 25 (huszonöt) %-nál kevesebb ideig kell szüneteltetni. A Rendezvényszervező jogosult ettől eltérő szabályokat meghatározni az esőnapra, illetve a részben megtartásra került Rendezvényekre vonatkozóan.

 

  1. Panaszkezelés

 

  • A Szolgáltató székhelye, a panaszügyintézés helye, az ügyfélszolgálatának levelezési címe, elektronikus levelezési címe, internetes címe és telefonszáma az ÁSZF 1. fejezetében található.

 

  • A Vásárló a Szolgáltatónak a Szolgáltatás nyújtásával közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó hivatalos panaszát kizárólag írásban közölheti a Szolgáltatóval. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

 

  • Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben megválaszolja, és a Vásárlónak megküldi, elsősorban a Vásárló által megadott e-mail címre. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

 

  • Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára.

 

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: Jogszabálysértés esetén a fogyasztó az illetékes kormányhivatal eljárását kezdeményezheti. Az eljárás lefolytatására a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye, ennek hiányában értesítése címe szerinti kormányhivatal vagy az a kormányhivatal jogosult, melynek területén a jogellenes magatartást elkövették. A kormányhivatalok elérhetősége: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

 

  • Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése: Amennyiben a Szolgáltató a panaszkezelési tevékenysége nem a fogyasztó megelégedésére történt, vagy a fogyasztó panaszát a Szolgáltató elutasította, a területileg illetékes Békéltető Testületek ingyenes eljárását igényelheti. Az eljárást a fogyasztónak minősülő ügyfélnek vagy a fogyasztónak a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes vármegyei kereskedelmi kamara által működtetett Békéltető Testületnél, belföldi lakóhely vagy tartózkodási hely hiányában a Szolgáltató székhelye szerint illetékes vármegyei kereskedelmi kamara által működtetett Békéltető Testületnél kell kezdeményeznie. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A vármegyei szervezetek listáját és elérhetőségeit elérheti többek között a bekeltetes.huoldalon.

 

  • Online vitarendezési fórum igénybevétele: Tájékoztatjuk a kedves Vásárlót az online vitarendezés igénybevételéről. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr. Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.

 

  • Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

  • A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület neve:

A Budapesti Békéltető Testület elérhetősége:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 21 31

 

  1. Védjegyek és szerzői jogok

 

  • A Szolgáltatás honlapján megjelenő védjegyek a Szolgáltató, illetve más jogtulajdonosok kizárólagos tulajdonát képezik. Ezen megjelöléseket a Szolgáltató, illetve a jogtulajdonosok kifejezett és előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül harmadik személyek semmilyen módon nem használhatják, nem terjeszthetik, és nem tehetik közzé.

 

  • A webshop egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja a webshop felületén, valamint a webshopon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a webshop felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

 

  • A webshop tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

 

  • A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a webshop használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a webshop felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A webshop rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

 

  • Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a zsidoprogramok.hudomain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató kifejezetten engedélyt ad.

 

  • A Vásárló által a honlap használatával kapcsolatban közölt megjegyzéseken észrevételeken, javaslatokon és ötleteken a Szolgáltató korlátlan és kizárólagos felhasználási jogosultságot szerez, ez azonban nem jelenti azt, hogy bármely bejegyzés, megjegyzés stb. a Szolgáltató véleményét tükrözné. A Szolgáltató korlátozás nélkül jogosult a Vásárló észrevételeinek hasznosítására, felhasználására, átadására, közzétételére, törlésére, nyilvánosságra hozatalára anélkül, hogy a Vásárló részére ezért bármilyen módon ellenszolgáltatást kellene nyújtania.

 

  1. Záró rendelkezések

 

  • A Szolgáltató jogosult jelen szerződés teljesítéséhez korlátlanul alvállalkozókat, adatfeldolgozókat és egyéb szerződéses közreműködőket igénybe venni.

 

  • Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát, a Szolgáltató és a Vásárló között, a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakul szokás és gyakorlat. Továbbá a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás. A jelen ÁSZF és a honlapon elérhető tájékoztatók, valamint egyéb információk a Szolgáltató és Vásárló közötti szerződés teljes tartalmát magában foglalják.

 

  • Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

 

  • jelen ÁSZF alapján kötött megállapodások nem kerülnek iktatásra, és azok nem minősülnek írásbeli szerződésnek, magyar nyelven jönnek létre, a szerződés létrejöttét a Vásárló által megadott, elektronikusan elmentett vásárlási adatok igazolják, amelyeket a Szolgáltató a számvitelre és adózásra vonatkozó jogszabályokban meghatározott határidőn belül őriz meg. A Vásárló által begépelt adatok, a termékre vonatkozóan a Szolgáltató rendszerében őrzött adatok, a tranzakció egyéb adatai (pl. banki visszaigazolás), illetve az ÁSZF szövegezése együttesen alkotják a Felek közötti írásbeli szerződést.

 

  • A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót és Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult az ÁSZF-t egyoldalúan módosítani. Az ÁSZF módosításának esetén a Szolgáltató a Vásárlót a változásokról a www.zsidoprogramok.hu weboldalon történő közzététele útján értesíti, a módosítás hatályba lépését megelőzően legalább nyolc (8) nappal. A Szolgáltató nem köteles a jelen pontban foglalt határidőt az ÁSZF azon módosításaira alkalmazni, amikor az ÁSZF módosítása valamely, a Szolgáltató adataiban bekövetkezett változás, a Szolgáltatás új honlapokra való kiterjesztése, új kézbesítési vagy fizetési mód bevezetése vagy meglévő szolgáltatás díjának változása miatt válik szükségessé, illetve, ha a módosítás a már nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó egyéb feltételeket nem érinti.

 

  • Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

 

  • A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. Tájékoztatjuk, hogy a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül irányadóak.

 

 

***

 

  1. SZÁMÚ MELLÉKLET

ELÁLLÁSI-/FELMONDÁSI NYILATKOZAT MINTA

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza, ha olyan jegyet vásárolt, amely nem adott időpontra szól, illetve, ha nem jegyet, hanem más árut vásárolt)

 

Címzett:

EMIH Újlipótvárosi Hitközség

Székhely: 1037 Budapest, Bokor utca 1-5.

E-mail: zsidoprogramok@zsido.com

 

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

 

Fogyasztó(k) neve:

 

Fogyasztó(k) címe:

 

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

 

Kelt